سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
سه شنبه 88 اردیبهشت 29 ساعت 7:6 عصرفشارها و حرکت

فشارها و حرکتنیرو ها هل می دهند پیش می برند می کشند و پیچ و تاب می دهند و همه چیزهایی می سازد حرکت تندتر یا آهسته تر ، تغییر مستقیم یا تغییر شکل می دهند باری حرکت دوچرخه دوچرخه سواران پدال را فشار می دهند . نیرو یک موتور اتومبیل چرخها را می چرخاند و اتومبیل را به حرکت در می آورد . اصطکاک ترمز ها نیروی لازم را برای توقف اتومبیل به کار می اندازد . نیروهای جاذبه ، اشیاء را برای فرود به روی زمین می کشاند  نیروی مایل به مرکز سیارات و قمرها ی مصنوعی در مدارها می چرخند به شستشوی اتومبیل و تاب خوردن میله های موتور ها کمک می کند .

چون نیروهای حرکت آغاز شد کار انجام شده مانند تغییر انرژی از یک شکل به شکل دیگری صورت می گیرد . عضلات برای انجام کار هنگامی که شخصی یک جعبه را بلند می کند و در یک قفسه می گذارد . این شخص انرژی شیمیایی که بدن بر اثر خوردن خوراک بدست می آورد آن را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند یعنی جابه جا کردن اشیاء به وسیله فرد .

فشار نیروی وارده برواحد سطح (فشار مطلق ) فشاری است که نسبت به فشار صفر اندازه گیری می شود . فشار معیار ، فشاری است که با سنجه اضافه بر فشار جو اندازه گرفته می شود .

حرکت : حرکت انتقالی؛حرکتی که متضمن جابه جا یی بدون رفت و برگشت و ماده از یک مکان به مکان دیگراست.حرکات تصادفی ؛نامنظم انجام شده ، به وسیله ذرات میکروسکوپی در فاز پراکنده ، مانند ذرات معلق در یک مایع یا ذرات دود در هوا. ناشی از بمباران نامنظم دائمی ذرات به وسیله مولکول های محیط پیرامون آن ها .

حرکت تقدیمی؛جسم چرخانی را حرکت تقدیمی گویند که جسم در اثر اعمال جفت نیرویی که محور آن عمود بر محور چرخش است ، حول یک محور سوم متقابلا عمود بچرخد. حرکت موجی؛ انتشار یک اختلال تناوبی است که با خود انرژی همراه ببرد.



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه