سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
یکشنبه 88 اردیبهشت 27 ساعت 1:43 عصرفضا و زمان

فضا و زمان

 

هزاران کهکشان، ستاره و سیاره که از زمین با چشم غیر مسلح دیده می شود برخی از میلیاردها اشیاء فضایی قابل مشاهده است و همین موجودات فضایی،جهان را تشکیل می دهند. ستاره شناسی مطالعه وشناخت جهان واین که چگونه با تغییر زمان ، تغییر می یابد می باشد. ستارگان و سیارات از همان زمانی که برای نخستین بار شب هنگام آدمی به آسمان نگریست مورد توجه ومطالعه وبررسی بوده است.

این نقطه های روشن گروه گروه در صورت های فلکی دیده می شوند. این نقطه های درخشان که خود هریک ستارگان بزرگی هستند ، در پی حرکت ماه و سیارات پدیدار می شوند و مانند یک مدل ساده جهان به نظر می رسند.در این اواخر دانشمندان در بررسی های خود دریافته اند که چگونه و چطور ستارگان تشکیل و تکمیل وظاهر و نابود می شوند . بیشتر دانشمندان عقیده دارند که جهان در یک انفجار بزرگ و در یک دم هنگامی که همه ماده ها ساخته و زمان آغاز شده بود پدید آمد.

تقریبا همه موجودات در جهان خیلی دور از زمین و از دید زمینیان پنهان هستند . ستارشناسان درروی زمین از تلسکوپ های روی زمین یا تلسکوپ های مداری چون تلسکوپ فضایی هابل ونور ونور اشعه ایکس ، رادیو، اشعه ماورای سرخ که از فاصله های دور به زمین می رسد استفاده می کنند. ماهواره های فضایی به دیدار برخی از سیارات منظومه شمسی ، ستاره های دنباله دار و خرده سیارات شتافته ودوازده تن فضانورد مرد بر سطح ماه فرود آمدند و بر سطح آن گام نهادند . هرساله ستاره شناسان و دانشمندان فضایی موجودات فضایی بیشتری را کشف می کنند و به توضیحات و شناسایی بیشتری درباره این موجودات دست می یابند.

کسانیکه به این نوع مقالات درباره فضا علاقه دارند، می توانند با عضویت در وبلاگ من واظهار نظر درباره مقاله مورد نظر و با بوردن نام مقاله ی مورد نظرشان ازاین نوع مقالات بهره مند شوند.

 

 

 

kaon 0111 با تشکر از مطالعه شما دوستان

 



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه