سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 6:52 عصرموجودات زنده

موجودات زنده  

شرایطی که در هنگام پیدایش نخستین جانداران در جو زمین وجود داشته شرایط دشواری بوده ، زیرا در آن هنگام نه از عنصر اکسیژن و نه از لایه محافظ اوزون خبری بوده و تقریبا همه سطح زمین تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش با طول موج کوتاه قرار داشته از این رو عده ای می پندارند که زندگی در کره زمین نخست به صورت تکثیر خود به خود پدید آمده و موجودات تحت تاثیر ترکیب عناصر شیمیایی پیچیده از شکل موجودات غیرزنده به موجودات زنده و از صورت بسیار ساده به صورت موجودات پیچیده تر تکامل یافته اند ولی ترکیب چنین عناصری نیاز به انرژی فوق العاده داشته و در شرایطی که آب و اکسیژن وجود نداشته ترکیبی از گازهای اطراف زمین و برخی از عناصر معدنی ونهایتا بسیاری از فرآیندهای شیمیایی پدید آمده اند.

برخی پیدایش نخستین موجود زنده را در دریا دانسته اما به تازگی جای پدید آمدن نخستین جانداررا خشکی دانسته اند.

تاریخ پدید آمدن زندگی در میلیون ها سال پیش ، قبل از ظهور نخستین انسان ها آغاز گشت. زندگی در اقیانوس ها بیش از3500 میلیون سال پیش شروع و آغاز گشت. امروزه تاکنون بیش از دو میلیون گونه و نوع موجود زنده بر زمین شناسایی شده اند. بسیاری از جانداران بسیار ریز هستند که تنها با میکروسکوپ دیده می شوند. جانوران زنده دیگری چون ساکنان نقاط دور افتاده و پرت نیز زندگی می کنند از جمله آن ها جانورانی هستند که در جاهای سرد و اعماق گودی های زیاد در اقیانوس ها به سرمی برند که آدمی آگاهی های اندکی از آن ها دارد.

همه گونه ها و انواع گیاهان و جانوران رفته رفته با محیط های بسیار گوناگون سازگار شدند. برخی از گیاهان و جانوران با مداخله آدمی در سازش خود با محیط موفق شدند. بسیاری از باغ های گیاه شناسی ، محصولات کشاورزی پدید آورده ، جانوران اهلی و دست آموز برای نمونه از انواع و گونه هایی است که برای پرورش انتخاب شده اند.

با تشکر از مطالعه شما،علاقه ی خود به مطالعه را با عضویت در وبلاگ ما نمایان کنید.

اینجانب،رحلت جانگداز عالم ربانی و فقیه عرفانی حضرت آیت الله العظمی بهجت را به محضر حضرت ولی عصر(عج)،رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه دوستداران ارزش های الهی و انسانی و ملت بزرگوار ازجمله اعضای این سایت وبلاگ نویسی تسلیت می گویم.    



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه