سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 7:28 عصربیولوژی و زیست شناسی

بیولوژی و زیست شناسی

آدمیان باهوش ترین و پیشرفته ترین میلیون ها ارگانیزم زنده بر زمین هستند. هوش و هوشمندی ما چنین است که ما خود آگاه وهمچنین قادر به مطالعه بیولوژی انسان می باشیم.و این که چطور بدن ما ساخته شده و چطور اندام ها کار می کنند.

هم اکنون بیش از شش میلیارد نفر بر زمین زندگی می کنند. هر شخص از لحاظ شخصیتی و منش و ظاهر، شکل بدن ، حرکت و جنبش ورنگ پوست ، مو ، چشم ، یگانه و متفاوت است حتی دو قلو ها از نظر ژنتیکی و مادی و اثر انگشت و دیگر تفاوت ها با هم متفاوتند . علیرغم این تفاوتها همه آدمیان به طور وسیعی به یک شیوه زندگی می کنند. تا قرن شانزدهم بسیاری از پیکره و آناتومی آدمی چندان دانشی نداشتند.وازاین پس بود که نخستین مطالعات درست از آناتمی انجام گرفت .

از قرن هفتم زیست شناسان و دکترها بیش از پیش به شیوه های کار آمدتر برای بررسی بدن آدمی و بیماریهایش پرداختند. اختراعاتی چون میکروسکوپ ها و اشعه ایکس و اختراعات و کشفیات بسیار دیگر تا قرن بیستم صورت گرفت و نحوه کارهای بدن را به خوبی دریافت وپزشکی به کشف های بسیار ودرمان های بیماریهای متعدد توفیق یافت. آهنگ تحقیق وجستجو تند و تندتر شد و کشف ژنوم آدمی صورت گرفت . راه های تازه ای برای درمان آدمی از بیماری های و ژنتیک آدمی پیدا کرد.

زیست شناسی Biology دانش مطالعه چگونگی جریانات زندگی یا آثار زیستی در جانداران است که مهمترین شاخه هایش عبارت است ازگیاه شناسی، جانور شناسی ، سلول شناسی ، یافت شناسی، شکل شناسی،فیزیولوژی ، رویان شناسی ، بوم شناسی  ، توارث و میکروب شناسی و دانش های وابسته به زیست شناسی ، زیست شیمی ، زیست فیزیک و زیست سنجی فرهنگ علم ..... .

 



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه