سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 8:17 عصرنورو انرژی

نورو انرژی

خورشید منبع مهم و اصلی انرژی زمین است. اشعه الکترو مغناطیس نور و گرما را از حدودصد و پنجاه میلیون کیلومتری فضا به زمین می آورد . نور به روییدن و رشد گیاهان در زمین ودریا کمک کرده و خوراک را برای جانوران زنده فراهم می کند.

گرمای انژی زمین را در وضع مناسب حرارتی ، برای زندگی و ادامه حیات جانداران پدید می آورد. بخارهای آب ، ابرها را پدید می آورد . وزش باد وامواج سراسر اقیانوس را در می نوردد. سوخت های فسیلی حاوی انرژی نور خورشید است که میلیون ها سال پیش بر زمین تابیده است. این سوخت ها بیشتر برای تولید انرژی جوامع صنعتی به کارمی رود.

بی نور و گرمای خورشید ، زندگی بر زمین پدید نمی آمدوادامه نمی یافت.

بسیاری از ماشین ها به جریان گرمای انرژی برای به کارافتادن و ادامه کارآنها وابسته اند. دانشمندان و مهندسان قوانین ترمودینامیک را که چگونگی جریان گرما ازطریق سیستم های شیمیایی و مکانیکی را بیان می کند ، فرمول بندی کرده اند. این قوانین به آنها کمک می کند به این که سیستم های گرمادهنده و سرمادهنده را مانند موتورهابیان می کنند.دانشمندان در توسعه علمی و تئوری جنبش شناسی نفوذ گرما در رفتار ذراتی که مواد را می سازد بیان می کنند.

نور شکلی از انرژی است . لامپ های  برقی و لیزرها دو منبع مصنوعی نور هستند .

به دقت لنزهاو عدسی ها روی آینه های خم در تلسکوپ ها و میکروسکوپ ها اشعه نور به شکل های بزرگ استفاده می شود. ابزارهایی که اشعه نقطه های معین برای اطلاعات جستجوی اشعه که متمرکز و جستجوگر تابش الکترو مغناطیس قابل رویت اطلاعاتی درباره حرارت ، ترکیب و سرعت حرکت فاصله اشیاء در فضا را بدست می دهد.

انرژی ظرفیت انجام کار . اشکال گوناگون انرژی با وسایل مناسب به یکدیگر قابل تبدیل است . شامل انرژی پتانسیل ، جنبشی ، الکتریکی ، گرمایی ، شیمیایی ، هسته ای و تابشی است. تبدیل این اشکال انرژی به یکدیگر تنها با وجود ماده صورت می گیرد ، در غیاب ماده انرژی تنها به صورت تابش   می تواند وجود داشته باشد.

 



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه