سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 8:41 عصرمواد و تکنولوژی

مواد و تکنولوژی

از وقتی که آدمیان شروع به یافتن راهها و اتخاذ یک شیوه و کار جالب در جهان اطراف خود نمودند به مطالعه ظاهری و لمس و درک مواد و موضوعات پرداختند و موادی که با آنها برخورد کرد رفته رفته بر اثر آزمایش با مواد به کشف چگونگی و کاربرد آنها توفیق یافت . در طول این راه دراز خیلی چیزها به خواص مواد خواصی چون وزن ، استحکام ، قابلیت انتقال گرما و قابلیت سوختن ( اگر آن را دریِک آتش قرار دهند ) دست یافت .

مطالعات جدید درباره مواد و کاربرد حساس آنها در ابزارها ، کامپیوترها و تکنولوژی های پیشرفته دیگر ، برای اندازه گیری و محاسبه خواص مواد با جزئیات و توضیحات بسیار مواد . دانشمندان این شیوه علمی را برای گسترش مواد جدید به کار برده ، مهندسان نیز روش های فنی را در انتخاب موادی که بهترین وضعیت را برای ساخت بناها ، وسایل حمل و نقل موتوری ، ماشین آلات وچیزهای دیگر به کار بستند .

تکنولوژی – ایجادوکاربرد ابزارآلات و ماشین آلات برای انجام کارها و وظایف . با گسترش مواد دست به دست هم داده اند. تکنولوژی با مطالعه و درک و فهم و شناخت مواد به پیش برده شده وبا کمک تکنولوژی به گسترش رشته ها وسعت و بهبود و ترقی کیفیت مواد در دسترس کوشیده است. تکنولوژی همچنین کمک به پدید آمدن همه گروه های جدید مواد شامل پلیمرهای مصنوعی و پلاستیک ها ساخته از نفت و مواد ترکیبی که شامل چندین ماده متفاوت که با هم در آمیخته و خواص و کاربردهای نویی یافته است توفیقات بسیار بدست آورده است.

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه