سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
سه شنبه 88 اردیبهشت 29 ساعت 7:4 عصرالکتریسیته8 ها والکترونیک ها

الکتریسیته ها والکترونیک هاالکتریسیته در دور تا دور ما وجود دارد. ذره ی بنیادی اتمی به نام الکترون که جزء تشکیل دهنده ی همه اتم ها است . کلمه الکترون گاهی هم برای الکترون های منفی و هم برای الکترون های مثبت به کار می رود . الکترون آزاد الکترونی است که از مدار اتمی خود جدا شده است . این الکترون ها از اتمی به اتم دیگر با جریان الکتریسیته حرکت می کنند .

الکتریسیته را از قرن ششم ق.م میلاد فیلسوفان یونانی می شناختند اما دانشمندان قرن 19-18 شروع به درک علمی و فنی الکتریسیته نمودند و در جریان مطالعات خود دریافتند که چگونه و چطور می توان از جریان الکتریسیته استفاده کرد. الکتریسیته اصطلاح عامی است که برای پدیده های ناشی از بار الکتریکی ساکن یا محرک به کار می رود .

کار بزرگ فناوران برجسته قرن های اخیر سبب شد تا از نیروی برق در راه ها و مقاصد بس گوناگون استفاده شود وامروزه در سراسر دنیا نیروی برق برای تولید گرما ، نور ، سرما و نیروهای لازم استفاده می شود. بی برق خیلی از امکانات و وسایل مورد استفاده نبوده و نیست مانند کامپیوترها ، رادیو ها ، تلویزیون ها ،  فضا پیماها ، حتی ماشین ها نیز به نیروی برق نیاز دارند و می توان دوران استفاده از برق را عصر الکتریسیته گفت. تصور دنیای مدرن بدون برق غیر ممکن است .

الکترون ذره ای بنیادی و دررده نپتون که جرم سکون آن  109558/9 ضرب در ده به توان منفی سی ویک کیلوگرم تقریبا معادل 1836/1 جرم اتم ئیدروژن و حامل بار الکتریکی منفی به مقدار 602192/1*10 به توان منفی نوزده کولون است . شعاع الکترون 81777/2*10 متر است . الکترون جزء تشکیل دهنده ی همه اتم ها است . کلمه الکترون گاهی هم برای الکترون های منفی و هم برای الکترون های مثبت به کار می رود . الکترون آزاد الکترونی است که از مدار اتمی خود جدا شده است .

الکترون بر چند نوع است : الکترون لرزشی ، الکترون آزاد ، الکترون اضافی ، الکترون خواهی ، الکترون مداری .



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه