سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم دست نیافتنی
سه شنبه 88 اردیبهشت 29 ساعت 7:6 عصرشیمی و عناصر

شیمی و عناصردانش شیمی مطالعه عناصر راهی است که عناصر و مواد را به شکل ترکیب در می آورند. یکی از معدود ترین راهها یکصد رخداد طبیعی ترکیب عناصر است اما بیش از ده میلیون ترکیب های شیمیایی شناخته شده است .

در عهد مفرخ کارگران در پنج هزار سال پیش در میان نخستین شیمیدانان بودند. آنان دریافتند که چگونه سنگ معدنی مس را از میان سنگ ها بیابند و آنگاه آن را ذوب وبه یک فلز سودمند تبدیل کنند . در حدود 1500 سال بعد از آن زمان ، کیمیاگران در مصر برای تغییر شکل فلزات اصلی به جستجو پرداختند . از جمله تبدیل سرب به طلا هر چند هیچ یک از کیمیاگران موفق به ساختن طلا نشد ، اما تکنیک هایی که آنان به کار بردند ، پایه و اساس یک سری از بررسی های شیمیایی مدرن گشت . از آن پس ، آدمیان به مطالعه و بررسی رفتار و عملکرد ماده و گسترش آن به تعداد گروه ها و رشته های فراوانی از مواد که بطور قاطع  واقع گشت .

دانش شیمی خلوص بسیار بالای سیلیکون ها را برای میکروپروسسورها فراهم ساخت. بیوشیمی به فهم و درک ما به روند و پروسس ارگانیزم های حیاتی کمک کرد. شیمی دارو شناسی  ، داروها و پزشکی را برای از بین بردن بیماریها و بسیاری از آنچه که روزگاری غیر ممکن بود ، امکان پذیر و بهبود ساخت.

شیمی : مطالعه ترکیب مواد و اثرات آنها بر یکدیگر ، شاخه های اصلی عبارت است از شیمی معدنی ، شیمی آلی و شیمی فیزیک و زیست شیمی ( شیمی ماده زنده )



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: kaon0111 نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    علم دست نیافتنی
    kaon0111
    کسب علم تا آخر عمر +تفریحات
    دسته بندی یادداشت ها
    شعر . شعر = شهریار =حیدربابا سلام .
    آرشیو یادداشت ها
    اسفند 1387
    اردیبهشت 1388
    تیر 1388
    لوگوی من
    علم دست نیافتنی
    لوگوی دوستان من







    اشتراک در خبرنامه